איפיינד Latest שאלות

אנונימי
  • 0

מכללות אקדמיות

  • 0

מכללות אקדמיות מומלצות? איפה היתם הולכים ללמוד לימודים אקדמים? האם יש הבדל בין מכללה לאוניברסיטה?

Related Questions

לענות לשאלה

לענות לשאלה

ביחרו סוג וידאו

Put Video ID here: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Ex: "sdUUx5FdySs".

1 Answer

  1. מכללות ציבוריות ופרטיות המציעות תואר אקדמי

    מכללות אקדמיות הן מוסדות לימוד להשכלה גבוהה אשר מוסמכים להעניק תואר ראשון ותואר שני. ההבדל בין מכללה אקדמית לאוניברסיטה הינו שבאוניברסיטה ישנם מסלולי מחקר מתקדמים יותר לקבלת תואר דוקטור (תואר שלישי). בנוסף, ישנם הבדלים בתנאי הקבלה, ובמקרים מסוימים בגובה שכר הלימוד.

    ישנם שני סוגי מכללות אקדמיות – מכללות מתוקצבות (נקראות גם מכללות ציבוריות) ומכללות פרטיות. במכללה מתוקצבת המדינה מסבסדת עבור הסטודנטים חלק משכר הלימוד, ולכן הוא שווה בגובהו לשכר לימוד באוניברסיטה.

    מבין המכללות המתוקצבות ישנו מבחר רחב ברחבי המדינה של מכללות אזוריות שמטרתן לאפשר לתושבי האזור נגישות להשכלה גבוהה (לדוגמה: מכללת הדסה בירושלים, המכללה האקדמית אשקלון, המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת רמת-גן, המכללה האקדמית כנרת ועוד). בנוסף ישנו מבחר גדול של מכללות ציבוריות אשר מתמחות בנושאים ספציפיים. לדוגמה, ישנו מבחר של מכללות לחינוך, כגון מכללת אורנים, סמינר לוינסקי, מכללת בית-ברל, מכללת אחוה ועוד. כמו כן, ישנו מבחר גדול של מכללות להנדסה כגון מכללת סמי שמעון, מכללת עזריאלי להנדסה בירושלים, מכללת אורט בראודה בכרמיאל, ועוד. רוב המכללות מציעות מבחר רחב של תארים ומסלולים.

    המכללות הפרטיות הן מכללות אשר הסטודנטים משלמים בהן שכר לימוד מלא ולא מסובסד (בדרך פי שניים משכ"ל של אוניברסיטה או מכללה ציבורית, אבל המחיר יכול להיות גם יקר יותר). המכללות הפרטיות בדרך כלל מתמקדות בנושאים כגון משפטים, מנהל עסקים, ממשל, מחשבים וכד', אך ישנם גם מסלולים נוספים. המכללות הפרטיות בארץ כוללות את המרכז הבינתחומי בהרצליה, המכללה למנהל המסלול האקדמי, הקריה האקדמית אונו, המרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה, המרכז האקדמי כרמל, ועוד.