איפיינד Latest שאלות

אנונימי
  • 0

מהם תחומי העיסוק של החשמלאי?

  • 0

Related Questions

לענות לשאלה

לענות לשאלה

ביחרו סוג וידאו

Put Video ID here: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Ex: "sdUUx5FdySs".

1 Answer

  1. חשמלאי מה הוא עושה?

    נסו לדמיין את חיינו ללא חשמל. מה נעשה? איך נחמם את הבית? איך נבדר את עצמנו? איך נקרא? איך נשמור על המזון? אם אחד המכשירים בבית "מקצר" את מערכת החשמל, אם אחד הפיוזים "קפץ" ומסרב לחזור, זה הזמן לקרוא לחשמלאי מוסמך.

    מהם תחומי העיסוק של החשמלאי?

    חשמלאי מוסמך עוסק בתכנון, בהקמה, ובתיקון של מערכות, קווי ונקודות חשמל ומיומן לטפל בכל בעיה חשמלית שמתעוררת בבית, כמו קצר או הפסקות חשמל. חשמלאי אמור לטפל בבעיות זרם ומתח בתוך הבית, להחליף ולתקן ארונות חשמל, להחליף נתיכים (פיוזים) ישנים, להתקין ולחבר ציוד תאורה לתקרה ולקירות, להוסיף נקודות חשמל ומפסקים, לחבר את כבלי החשמל לארון החשמל ולנקודות החשמל ולהתקין ולחבר לחשמל מוצרים חשמליים כמו מאוורר תקרה, תריס חשמלי ואפילו תנור לאמבטיה. יש חשמלאים שעובדים במהלך שעות יום העבודה המקובלות ויש חשמלאים שזמינים טלפונית עשרים וארבע שעות ביממה ומספקים שירותי חירום מהירים.

    על מה צריך להקפיד בבואנו לבחור חשמלאי?

    – תעודת חשמלאי מוסמך – חובה. אל תתנו ל"חאפרים" להתעסק במערכת החשמל שלכם, זה עלול לעלות לכם ביוקר שלא לדבר על סכנת חיים לכם ולכל בני הבית. באופן עקרוני, ישנן כמה דרגות של הסמכה. הנמוכה ביותר היא "חשמלאי עוזר" המחויב בפיקוח של חשמלאי מוסמך בכל עבודה שהוא מבצע. הבאה בדירוג היא "חשמלאי מעשי" המורשה לבצע עבודות חשמל במתח נמוך. אחריו מגיע "חשמלאי מוסמך" המורשה לבצע את כל עבודות החשמל עד לדרגה של חלת-פאזי. לימודים לחשמלאי מורשה נמשכים כשנתיים. הדרגה הגבוהה ביותר היא "חשמלאי מתח גבוה" המתמחה בהפעלת מתקנים וציוד מתח גבוה, לרבות תיקונים ואחזקה שוטפת.

    – המלצות: מהאינטרנט ועד לחברים. בישראל יש מאות חשמלאים ובטוח שבין מכריכם יימצאו כמה שמכירים חשמלאי טוב. כדאי לבדוק האם החשמלאי דייקן, האם הוא עומד בלוח הזמנים שהקציב טרם תחילת העבודה והאם יש לו ניסיון בסוג העבודה הנדרשת לכם. אגב, כדאי לשמור טלפון של חשמלאי מקצועי בנייד, כי במקרה של נפילת החשמל אולי לא תוכלו לבדוק באינטרנט.

    – ניסיון: חשמלאי מנוסה יאתר את הבעיה ויפתור אותה במהירות, יהיה זהיר בעבודתו, ישתמש בכלים חדישים ויעניק לכם עבודה בטוחה ושקט נפשי.

    – מחיר: אם לא מדובר בבעיה דחופה, אלא בפרויקט מתוכנן ומורכב, כדאי לבדוק ולהשוות מחירים בין חשמלאים מומלצים. בדקו האם המחיר כולל מע"מ, חומרים, ביקורת וכו'.

    – אחריות: בתום העבודה בקשו תעודת אחריות, כך תהיו רגועים לגבי טיב העבודה.