איפיינד Latest שאלות

אנונימי
  • 0

אלו הגורמים אותם אתם צריכים להכיר עבור מימוש תמא 38 …

  • 0

אלו הגורמים אותם אתם צריכים להכיר עבור מימוש תמא 38 ?

Related Questions

לענות לשאלה

לענות לשאלה

ביחרו סוג וידאו

Put Video ID here: https://www.youtube.com/watch?v=sdUUx5FdySs Ex: "sdUUx5FdySs".

1 Answer

  1. צריך לזכור: תמ"א 38 קודם כל מגינה עלינו מפני רעידות אדמה

    תקנות תמא 38 שינו את הדרך בה אזרחים רבים התייחסו לבניין שלהם. בגלל העלויות הגבוהות של שיפוצים לא מצליחים ברוב המקרים דיירים להגיע אל עמק השווה ולהשיג שיפוץ הולם, ולכן פנו אל תמא 38 על מנת להגשים את החלום. אך במקביל, אזרחים רבים שוכחים כי המטרה של תמ"א 38 שונה לחלוטין ומתייחסת בעיקר לרעידות אדמה והגנה מפניהם. ההטבות בצד תמא 38 אינן רק לצורך שיפור רמת החיים של האזרחים. ההיפך הוא הנכון: לדעתה של המדינה, הדרך הטובה ביותר להבטיח התגוננות מפני רעידת אדמה היא לתת תמריצים לאזרחים כמו מימוש תמ"א 38 אשר גם יכולים להניב להם רווח אישי.

    למרות היתרונות הרבים, כדאי לכל אחד מאיתנו לזכור, כי מה שיותר חשוב מהשיפוץ שניתן לעשות עם תמא 38 הוא ההגנה שהיא מאפשרת.

    מה שיודעים היום לא ידעו פעם

    תמ"א 38 נוגעת לבניינים אשר קיבלו היתרי בנייה לפני 1980, וזאת משום שבתקופה זו נהגו לבנות את הדירות בלי לחשוב על מקרים של רעידות אדמה. ההיסטוריה ואסונות רבים בעולם הוכיחו לנו שאף פעם אי אפשר להיות מוכנים יותר מדי, ולכן קמו הנחיות תמא 38. המטרה של תמ"א 38 היא להבטיח שכמה שפחות אזרחים ודיירים ייפגעו במקרה של רעידת אדמה בישראל, אם באזור ספציפי או אם באופן גורף. בנוסף, הצטרפו גיאולוגים ואנשי מקצוע רבים אל גיבוש תקנות תמא 38, על מנת להבטיח הצלחה ביום בו מקרה כזה אכן יתרחש. הנקודה הבולטת ביותר מסקירה של תמ"א 38 נוגעת ליסודות: הנחיות תמא 38 מחייבות חיזוק המבנה בפני רעידות אדמה ובחינה של עמידותו באופן עקבי. ללא תמ"א 38 יכולים אזרחים רבים להישאר חשופים וללא קורת גג. במקרה כזה, יודעת המדינה, יהיה עליה לדאוג להם בצורה בעייתית ומסובכת מאוד.

    תמא 38 מעלה על סדר היום את התרחיש הגרוע ביותר

    למרות שלא פשוט לחשוב על אסונות ואף אחד מאיתנו אינו רוצה לעשות זאת, תמ"א 38 למעשה שמה על השולחן את התסריט הגרוע ביותר. במילים אחרות, תמא 38 עושה עבורנו שירות חשוב מאוד שבלעדיו יכול להיות שהיינו נשארים ללא מודעות ולא מוגנים. גם אם לא מבצעים מימוש של תמ"א 38, עצם העלאת הנושא על סדר היום הציבורי חשובה מאוד. ישנם מקרים רבים לאורך ההיסטוריה בהם היערכות מתאימה לאסון הייתה יכולה למנוע גביית מחיר גבוה מאוד. תמא 38 היא מקרה קלאסי בו מתבצעת הכנה אופטימאלית בשילוב כל הגורמים ואנשי המקצוע הרלוונטיים: החל ממהנדסים וקבלנים ועד רואי חשבון ועורכי דין.