oms - שיווק באינטרנט
   
 
דף הבית : קידום אתרים במנועי חיפוש

קידום אתרים



קידום אתרים במנועי חיפוש הוא מילת המפתח בכל מה שנוגע לשיווק בעידן האינטרנט. אם האתר שלך לא נמצא במנועי החיפוש – אתה לא קיים. טעות בבניית האתר וחוסר הבנה ביצירת מבנים לוגיים נכונים לאתר עלולים למנוע ממך ומהאתר שלך להרוויח. פרויקטים רבים באינטרנט נופלים מכיוון שמתכנני האתר הזניחו פעולות הכרחיות שבלעדיהן האתר אינו מאונדקס ואינו מקבל כניסות ממנועי החיפוש.

מה זו אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)?
במובן הבסיסי ביותר קידום אתרים ואופטימיזציה הוא התאמת האתר למנועי חיפוש. כלומר בניית האתר באופן קריא למנגנוני הסריקה של מנועי החיפוש. אולם, אופטימיזציה שנעשית על ידי חברה מתמחה כמו OMS מביאה לכך שהאתר שלך יזכה להיות מדורג גבוה יותר מאתרים מתחרים בתחום כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש את השירות או המוצר שלך במנוע חיפוש.

מה היתרון בקידום אתרים במנועי חיפוש?
כשאתם מקימים אתר או פרויקט באינטרנט, עומדות לפניכם כמה ברירות. האחת היא לרכוש מדיה מסורתית על מנת לחשוף את האתר שלכם: הכוונה לקניית פרסום בעיתון, טלויזיה, רדיו וכו'. האופציה השנייה היא רכישת מדיה באינטרנט: פרסומות בצורת באנרים, פופ אפים, דיוור במיילים, פרסומת טקסט ועוד. שתי האפשרויות האלו טובות ויפות, אבל אופטימיזציה זו רמה אחרת של שיווק.

לקידום אתרים במנועי חיפוש יש יתרון מוחץ: השיטה הזו מביאה אליכם לקוחות שמחפשים את המוצר שלכם. לא עוד חשיפה מבוזבזת ללקוחות כלליים, אלא אך ורק חשיפה ממוקדת. כלומר, לקוחות שמחפשים את מה שיש לכם להציע, פשוט מוצאים אתכם. אופטימיזציה למנועי חיפוש לא סותרת את שיטות הפרסום הרגילות מכיוון שהיא אינה נפגעת כתוצאה מרכישת מדיה (יש מצבים בהם אתם עלולים להיפגע, אבל הם נדירים יחסית), היא פשוט משיגה לכם חשיפה אפקטיבית יותר.

אם הלקוחות מוצאים אותי, האם הם רוכשים יותר?
הניסיון שלנו ונתונים שנאספו במהלך השנים בהן אנחנו עוסקים בקידום אתרים מוכיחים שכן. הנתונים חד משמעיים ומוחלטים: אין אפיק פרסומי שמשיג יחס ההמרה בין כניסות לאתר לביצוע פעולות שאפילו מתקרב לתנועה שמגיעה באמצעות מנועי החיפוש. זאת אומרת שקידום אתרים, גם אם מדובר בפעילות מעט מסורבלת ואיטית לעד תהיה האפיק הרווחי של אתרכם.

אוקיי, אבל למה אני צריך לרכוש מכם שירות של קידום אתרים?
בוא נחשוב רגע – א) יש בישראל מעל למאה אלף אתרים, כמעט בטוח שיש מעל ל- 100 אתרים שעוסקים בתחום שלך, אפילו אם אתה פרופסיונל שמתמחה בסוג מסוים של שירות.
ב) גוגל מציג רק 10 תוצאות בעמוד הראשון.
ג) לפי הסטטיסטיקות כ – 70% מהאנשים שמחפשים מושג שקשור לעסק שלך ייכנסו לחלק העליון של התוצאות בעמוד הראשון, והשאר לתחתית העמוד.
ד) הסיכוי שמישהו יכנס מהעמוד השני ומטה שואף לאפס.
עכשיו, מה הסיכוי שלך להופיע מול כל המתחרים שלך? נמוך מאוד.

רגע, אבל בטח יש המון חומרים כתובים על קידום אתרים?
נכון, יש עשרות אתרים בינלאומיים העוסקים בקידום אתרים ודם אתרים ישראלים. כל ילד יספר לך שגוגל סופר את הלינקים המובילים לאתר שלך וזה המדד שלהם. ייתכן גם שתמצא עוד כמה טיפים כמו הוספת כתוביות, שימוש במילות מפתח ועוד. אבל שוב, בוא נחשוב שנייה – אם כולם מכירים את הטיפים הללו, אז הסדר לא ישתנה. כלומר, אם אתה מכיר את הטיפים שכולם מכירים, מדד היחסיות יישאר ואיזה יתרון משמעותי יש לך? למה שגוגל יתייחס לאתר שלך כטוב יותר מאחרים?

קיבלתי הצעות מחיר, אבל לא מדובר במשהו זול במיוחד...
ההוצאה על קידום האתר היא יחסית לרווחיות של התחום שלך והתחרותיות באינטרנט. על מנת להרוויח כסף צריך גם להשקיע. אם אתה עוסק בתחום תחרותי, מכירת פרחים לדוגמה, יש שם המון מתחרים, ככל הנראה מפני שזה תחום רווחי. עכשיו תחשוב על הברירה העומדת לפניך: או לרכוש מדיה עד סוף ימיך (שיטה לא זולה כלל), או לחלק את התקציב בין השקעה לרכישת מדיה לבין קידום האתר במנועי חיפוש... אתה כמובן תמיד יכול לקדם אתר בתחום לא תחרותי כלל, אבל אם הוא לא תחרותי כנראה אין שם כסף.

קידום אתרים מקצועי הוא החובה השיווקית שלך לעסק


אם בתחום העיסוק שלך המתחרים עדיין לא גילו את האינטרנט, המאמץ לעלות בתוצאות הוא קל יחסית. על מנת לבדוק זאת צריך לערוך מחקר השוואתי למונחים שלך ועל פי זה לדעת מה הסיכוי שלך להתקדם בתוצאות. בכל מקרה, אם העסק שלך שייך לתחום שעוד לא פרץ לאינטרנט כדאי להתחיל באופטימיזציה כבר עכשיו, כך עד שהמתחרים שלך יתעוררו, אתה כבר תשלוט בתוצאות החיפוש

ומי מבטיח לי שתצליחו? אני משלם רק על הצלחות!
מאחר וגוגל הוא לא שלנו (ולא של אף חברת אופטימיזציה למנועי חיפוש), אין לנו שם קשרים, ואבא שלנו לא אוכל עם המנכ"לים ארוחת בוקר, הרי שההתחייבות שלנו להצלחה בקידום אתרים נשענת על ידע קודם. אנחנו עוסקים כבר שנים בתחום, חוקרים ולומדים את רזי המקצוע ואפילו מתפרנסים ממנו. אנחנו יכולים להראות הצלחות, חלקן אפילו מדהימות, כולן תוצאה של עבודה קשה מאוד והקפדה על כל הכללים הקשוחים בתחום. ההצלחה שלנו נובעת מצוות אקדמי שלנו וממחקר בלתי פוסק וגם אז לעולם לא נתחייב להצלחה ב – 100% בדיוק כפי שעורך הדין שלך לא חותם לך על הסכם ניצחון, ובדיוק כמו שהרופא שלך לא מבטיח לך שתישאר בחיים אחרי הניתוח (ומחתים אותך על טופס שחרור מאחריות בבתי החולים). זאת הסיבה שאנחנו לא עובדים על הצלחות. אנחנו כן מתחייבים לתת עבודה מקיפה ויסודית.

למה כל הזמן מדברים רק על גוגל? אתם לא מכירים עוד מנועים?
האמת היא שאנחנו מכירים עוד אלפי מנועי חיפוש, ולרוב האתר שלך יופיע בתוצאות החיפוש של אתרים אלו בדומה לגוגל ואפילו מהר יותר. אבל, גוגל כיום אחראי על כ – 70% מתעבורת החיפוש באינטרנט. זה הרבה מאוד אנשים שמחפשים המון דברים. ולכן, חלק ניכר מההצלחה יהיה בקידום האתר שלך במנוע החיפוש של גוגל. זו הסיבה שקשה יותר לקדם אתרים בגוגל מכיוון שחיפוש תקין הוא אבן היסוד לקיום והצלחת המנוע, ולכן הסטנדרטים שלו נוקשים הרבה יותר. אי לכך אין כאן מקום לחובבנות – בשביל להופיע בגוגל צריך להתאים לגוגל ולפעול על פי כל הכללים שלהם.

תגיד, למה פעם אתה משתמש במונח "קידום אתרים" ופעם במונח "אופטימיזציה למנועי חיפוש"?
השימוש בשני המונחים דומה: המונח "קידום האתר" מתייחס לפרויקט באופן מקיף ומלא על כל רבדיו השונים. המושג "אופטמיזציה" הוא זכר לימי עבר בהם עיקר העבודה היתה התאמת האתר בלבד, כשהמשתנים מחוץ לאתר היו מינוריים. ייתכן גם שהשימוש הנוכחי במונח אופטימיזציה מתייחס לערך העליון של כל חברת קידום אתרים, והוא תמיד, אבל תמיד, להיות אופטימיים, אולי בסוף זה יצליח : )  
חדשות ומאמרים
שינויים בשיטת הפרסום של Adsense
מערכת הפרסום של גוגל עברה כמה שינויים שלא כל כך מוצאים חן בעיני הוובמאסטרים
  להמשך הכתבה

כתיבה שיווקית לפורומים
הדרך הנכונה להשתמש בפורומים מקצועיים לשיווק עצמי
  להמשך הכתבה

כולם רוצים להכיר באינטרנט
אבל רק למי שיש מוג'ו גדול יותר מצליח – אתרי הכרויות כמקרה מבחן שיווקי
  להמשך הכתבה

שיווק ויראלי באינטרנט
שיווק ויראלי באינטרנט – אפצ'י, לבריאות... תודה!
  להמשך הכתבה

 
 
 
 
 
שיווק באינטרנט | יחסי ציבור | עיצוב אפקטיבי | בניית אתרים | אודות
© כל הזכויות שמורות ל OMS. אתר זה מאונדקס ב אינדקס אתרים