oms - שיווק באינטרנט
   
 
דף הבית : כתיבה שיווקית לפורומים


מאת יעל בצלאל

האינטרנט ממוסס בהדרגה אבל בעקביות את הגבול שבין הפרסונה המקצועית לבין האדם הפרטי, ובעל העסק שישכיל להבין את זה, ולנצל את זה, ירוויח. פורומים, בלוגים, ורשתות חברתיות הפכו להיות כלים שימושיים לנטוורקינג ויצירת קשר עם לקוחות, ובהתאם הביאו להתפתחות סוג חדש של כתיבה שיווקית, עם חוקים חדשים. דוקא המחשב – אולי אמצעי התקשורת המנוכר ביותר – מאפשר להשאיר רושם אישי של ממש בזכות ניצול של הכלים האינטרנטיים וכתיבה נכונה. המאמר הזה מתמקד בכתיבה בפורומים מקצועיים, וכולל מספר כללי אצבע להתנהלות מוצלחת.

הפורום הוא מהכלים הותיקים יותר בארסנל שלנו, אבל כוחו עדיין במותניו. הרבה אנשים חושבים בטעות ששימוש שיווקי בפורום משמעו הפצצה חד פעמית עם הודעות שהן לא יותר מפרסומות. זו טעות חמורה, מכיוון שהודעות כאלה נתפסות כספאם, מנהלי הפורום נוטים למחוק אותן, והן לא יעזרו לכם לבסס עסק.

הרעיון כאן הוא להשתתף בפורום מקצועי בתחום שלכם באופן פעיל ולאורך זמן, ולא רק כדי לדחוף את המוצר או העסק שלכם באגרסיביות. להפך: רוב הפעילות בפורומים סובבת סביב החלפת מידע, ועזרה לאחרים. כל עוד אתם שומרים על גישה חיובית ואמינות, ההשתתפות בפורומים כאלה בונה את המוניטין שלכם כמביני דבר.

לעולם, אבל לעולם, אל תתפתו להיגרר למלחמת הכפשות בפורום, כי דברים שנכתבים בהתלהמות של רגע יישארו לדראון עולם ברקורד של גוגל, ועלולים לקפוץ בדף הראשון ברגע שמישהו מחפש את השם שלכם. כמובן, מאותה סיבה חשוב להקפיד על תגובות במקרה ומישהו תוקף אתכם, לענות באופן ענייני על תלונות או האשמות, ולענות בזריזות, לפני שהשרשור יוצא מכלל שליטה.

הרבה קשרים עסקיים ושיתופי פעולה נרקמים בהודעות הפרטיות של הפורומים האלה, והם כלי פנטסטי לפרילאנסרים שמחפשים פרוייקטים מתחלפים. היופי בפורומים הוא שאפשר לרענן את הטקסט היבש עם סמיילים, ולהפגין את האישיות וחוש הומור שלכם; ואנשים תמיד יעדיפו לעבוד עם מישהו כיפי וזורם מאשר עם רובוט. אם תקפידו על גישה חיובית ומפרגנת, כאשר מישהו יזדקק לשירות או מוצר בתחום שלכם, אתם תמיד תעלו בתודעה שלו, ובהקשר חיובי.

אם אתם עושים צעדים ראשונים בפורום חדש ואטרקטיבי, מומלץ להשקיע שעות עבודה מוגדרות בפריצה פנימה. זה אומר אפילו לחפש בעצמכם תשובות לשאלות שהעלו שם רק כדי להעלות את מספר ההודעות האפקטיביות שלכם, ולהתחיל לבנות פרסונה חיובית. בשלב הזה אפשר להיעזר באנשים אחרים בארגון שלכם, או בגוגל הישן והטוב. (חשוב כמובן לסייג תשובה שלא נמצאת בתחום המומחיות שלכם עם "יכול להיות" או "אפשר לנסות"). בהמשך תחזרו להתמקד בתחום שלכם.

אל תפחדו לפרגן! אם נתקלתם בהודעה מעניינת או מצחיקה במיוחד אפשר להגיד לכותב. פורומים מסוימים מכילים פיצ'ר של "תודה" או ציונים להודעות של המשתתפים, אי לכך לא כדאי להתקמצן - מוטב לתת מאשר לקבל, וכן זה מגדיל את מספר ההודעות שלכם ומשפר את המעמד שלכם בקהילת הפורום... כמובן,לא לשכוח להגיד תודה למי שעונה על שאלה שאתם פתחתם, זה אלף-בית של נימוסי פורום.

כל פורום מאפשר לכם למלא פרופיל אישי כאשר אתם מצטרפים אליו. הרבה אנשים רואים את השלב הזה כטרחה, אבל זה שלב הכרחי בשיווק שלכם. כאשר אתם מקדמים את העסק שלכם, השתמשו בשם המלא שלכם או שם העסק בתור שם המשתמש כדי להטביע אותו בזיכרון של הקולגות והלקוחות הפוטנציאליים. כמובן, חשוב לודא שהפרופיל האישי שלכם מכיל פרטים עדכניים למקרה שמישהו ירצה ליצור אתכם קשר. אל תתעצלו לכתוב על עצמכם, או לחפש ציטוט שנון בשביל החתימה (ואפשר לרענן אותו מפעם לפעם...), זה המגע האישי שלכם.

טיפים:
1. בדיקת איות! הפיצ'ר הזה קיים בוורד, כמעט בכל מערכת שמאפשרת העלאת טקסט, וגם בגרסאות האחרונות של הדפדפן פיירפוקס.
2. לכו על משפטים קצרים ופסקאות קצרות מארבע שורות. רוב הקוראים שלכם רק מרפרפים, אז לפחות שיקלטו את רוב הפסקה.
3. כדי לקחת אויר באמצע משפט משתמשים בפסיק, וכדי לעצור אותו משתמשים בנקודה. הפסיקים הולכים למקום שבו הייתם עוצרים לקחת אויר או לשנות את טון הדיבור אם הייתם מקריאים את המשפט.
4. מומלץ להימנע מהומור גס מדי או רכילות – פשוט תשמרו את זה להתכתבויות פרטיות ;) אבל תזכרו שהכל נשמר...

עבודה בפורומים היא פרויקט לטוח ארוך שבהחלט מחזיר את ההשקעה, הדבר החשוב הוא לשמור על גישה אדיבה, נכונות לסייע, וחוש שיווק בריא.  
חדשות ומאמרים
שינויים בשיטת הפרסום של Adsense
מערכת הפרסום של גוגל עברה כמה שינויים שלא כל כך מוצאים חן בעיני הוובמאסטרים
  להמשך הכתבה

כתיבה שיווקית לפורומים
הדרך הנכונה להשתמש בפורומים מקצועיים לשיווק עצמי
  להמשך הכתבה

כולם רוצים להכיר באינטרנט
אבל רק למי שיש מוג'ו גדול יותר מצליח – אתרי הכרויות כמקרה מבחן שיווקי
  להמשך הכתבה

שיווק ויראלי באינטרנט
שיווק ויראלי באינטרנט – אפצ'י, לבריאות... תודה!
  להמשך הכתבה

 
 
 
 
 
שיווק באינטרנט | יחסי ציבור | עיצוב אפקטיבי | בניית אתרים | אודות
© כל הזכויות שמורות ל OMS. אתר זה מאונדקס ב אינדקס אתרים